08 mai 2007

Clătite cu spanac

Dacă nu ar fi clătitele de copt, ar fi gata în aproximativ 25 de minute.
După aprecierea mea ar ieşi cam 4 porţii.

Reţeta pentru 10 clătite (tigaie largă):
* aproximativ 1 1/2 căni făină
* 3 ouă
* un praf de sare
* 2 căni de lapte
* 30 g de unt - care se topeste în tigaia pusă la încins şi apoi se încorporează în coca de clătite.
În timp ce se coc clătitele se poate deja prepara spanacul.

Reţeta pentru umplutura de spanac:
* aproximativ 400 g de spanac verde/congelat sau chiar la conservă
* 200 g de smântână
* aproximativ 1/2 cană de lapte (tot la ochi)
* o lingură de făină
* o lingură de pesmet
* o bucăţică de unt
De asemenea mai sunt necesare:
* 1 ou
* nişte parmezan sau caşcaval ras
* un pic de unt

Se fierbe spanacul în apa uşor sărată. Probabil că cel din conservă nu mai are nevoie de această procedură. Eu am găsit să cumpăr spanac congelat şi gata tocat. S-a fiert destul de repede. După un clocot, mai ales că era deja tocat, s-a înmuiat. Se scurge de apă (se toacă, daca a fost proaspăt) şi se amestecă cu jumătate din smântână, cu untul, laptele, făina şi pesmetul şi se lasă (mestecând din când în când) la foc blând până scade (maxim 10 minute). În aceasă umplutură eu am dat drumul şi la nişte măghiran şi praf de ghimbir, dar e opţional.
Se unge cu unt un vas de Jena şi în el se aşează clătitele cu spanacul.
Dacă vasul e rotund se poate face ca un tort aşezând alternativ: o clătită, un strat de spanac şi se termină cu ultima clătită.
Dacă vasul este oval/dreptunghiular, se rulează clătitele ca de obicei cu umplutură de spanac şi se aşează pe două straturi câte 5 clătite una lângă alta. Între cele două straturi eu am presărat şi nişte caşcaval ras.
Peste clătite se toarnă amestecul de ou bătut şi smântână şi se mai presară o mână de parmezan / caşcaval ras.
Se dă pentru 15-20 de minute la cuptorul preîncălzit (foc potrivit spre iute, ca să se închege oul şi caşcavalul).