08 mai 2007

Crepes (clătite) Susette

De la bun început precizez că nu ştiu ce gust are originalul. Eu le-am preparat cu ceea ce am avut în casă.

Aluatul (pentru 2 portii):
* 125g faină de porumb (nu mălai) - bubulinele care nu găsesc de cumparat cred ca pot măcina mălai în râjniţa de cafea;
* 1 ou;
* 125ml lapte.
Se amestecă toate acestea şi se coc câteva clătite subţirele. Cu tigaia mea măricică au ieşit 4 clătite. Am pus şi un pic de ulei în aluat. Se pliază toate împreună de două ori (triunghiuri) şi se păstrează la cald într-un vas adânc.

Separat se prepară un sos. Se topesc 50g de unt. Peste unt se adaugă 50g zahăr, zeama şi coaja rasă de la 2 portocale (eu am folosit doar zeama unui grepfruit), 2 linguri de Cognac şi 2 linguri de Grand Marnier (eu nu am avut decât lichior Amaretto şi recunosc că s-a împăcat foarte bine cu sucul de grepfruit). Se flambează şi se toarnă peste clătite. Se consumă imediat. Aici e buba, eu nu am putut să-i dau foc sub nici-o formă. Asa ca l-am turnat şi neflambat. Un deliciu!