04 mai 2007

Desert cu banane

Ingrediente:
* o cană (şi jumătate) de lapte amestecat cu lichior/cognac/rom la alegere;
* vreo 8-10 banane nici prea mari nici prea mici;
* 400 g de pişcoturi;
* 100-150 g de mascarpone (sau frişcă) pentru conţinut
* 200 g de frişcă pentru ornat.
Eu folosesc "Schlagsahne" - o smântână dulce în care se pune zahăr şi care se bate cu mixerul; dacă nu aveţi Schlagsahne, cred că merge şi cu prafuri sau cu frişcă la tub.
* ceva fructe (vişine) din dulceaţă pentru ornat (eu mi-am luat niste gărgăriţe de zahăr).

Într-un castron mai mărişor se zdrobesc bananele (evident, curăţate de coajă). Eu am folosit zdrobitorul de cartofi pt piure. Apoi se poate folosi mixerul. De la început nu prea l-aş recomanda, că împraştie bananele pe pereţi. Se încorporează mascarpone sau 100 g frişcă (după posibilităţi) şi gata.
În continuare se procedează ca la tiramisu. Într-o tavă ceva mai adâncă
se aşează un strat de pişcoturi (jumătate din cantitate) care au fost date foarte scurt prin laptele amestecat cu lichior. Peste ele se toarnă crema. Deasupra se aşează al doilea strat de pişcoturi. Apoi se pune frişca. 200 g de frişcă nu prea mi-au ajuns, dar merge ea acolo peste. Se ornează după gust cu fructe sau ciocolată rasă. Se dă la rece. Atenţie, însă, că bananele nu prea suportă frigiderul. Cred că se poate face şi pe 3 straturi de pişcoturi, dar trebuie un vas - evident - mai adânc. În felul ăsta arată şi mai bine, decât ceea ce mi-a ieşit mie (am folosit tava de friptură).