08 mai 2007

Friptură de porc cu sos de ardei

Că tot nu ştiam ce să gătesc, fiindcă aveam nişte cărniţă de porc în congelator, un ardei cam deshidratat de vreo două săptămâni şi nişte suc de tomate, mi-a venit ideea unei fripturi. Şi fiindcă ar fi fost prea uscată ca atare, m-am gândit la un sos, uite-aşa din mintea mea. Să ştiţi că a ieşit foarte bun!

Ingrediente
(pentru 4 porţioare):
400 g muşchi de porc
un pic de ulei (2-3 linguri)
1 ardei gras roşu
1 ceapă
câţiva căţei de usturoi
o ceşcuţă de suc de tomate
1/2 linguriţă de vegeta
sare, piper, un pic de cimbru
facultativ, pulbere de pătrunjel uscat

Am tăiat muşchiul în 4 felii pe care le-am bătut cu ciocanul de şniţele şi le-am fript în tigaie după ce am încins uleiul în prealabil.
Le-am luat de acolo şi în uleiul rămas am turnat sosuleţul care se prepară cam aşa:
Am curăţat ardeiul, ceapa, usturoiul, le-am porţionat, le-am pus în blender (dacă nu aveţi blender, cred că merge şi clasica maşină de tocat) şi le-am tocat mărunt, mărunt. Apoi am turnat şi sucul de roşii - amestecat cu vegeta - peste pasta rezultată. Am lăsat sosul în tigaie pe foc nu prea tare timp de vreo 10 minuţele, amestecând din când în când. Am mai presarat un pic de sare, piper, condimente, patrunjelul uscat. Am pus la loc bucăţile de carne şi le-am mai lăsat împreună încă vreo 5-10 minute. Gata.
Această fripturică se serveşte cu o garnitură la alegere: legume fierte (de la congelator), cartofi natur sau piure sau poate chiar nişte paste (spaghete sau tăiţei). Eu am servit cu legume în stil mexican.

Un secret: cine adoră sosul picant, cred se poate adăuga fără probleme la prepararea acestuia şi nişte boia iute.