08 mai 2007

Mâncărică de varză acră şi cartofi

Mai alaltăieri îmi cam bătea vântul prin cămară, aşa că m-am decis să improvizez ceva. Până acum nu am conceput varza acră cu cartofi, dar uite că multe din reţetele prin care am scotocit pe net fac această combinaţie. Cele două ingrediente merg foarte frumos gratinate. Eu - o posesoare fericită de oală Zepter - m-am gândit să le fierb. Reţeta cred că s-ar putea face şi într-o oală obişnuită cu condiţia să se acorde o mai mare atenţie la hidratare (cam cum se procedează la sarmale) şi sună cam aşa:

Ingrediente (pentru 2-3 persoane):
* 300 g varză acră tocată (a cărei zeamă conţine şi vin alb, deşi nu e obligatoriu)
* 4-5 cartofi potriviţi care se curăţă şi se taie în rondele (ca la musaca)
* 200 g de carne tocată (eu am folosit de porc)
* 2 roşii
* o ceaşcă de apă (cu o linguriţă "vegeta")
* o ceapă
* o lingură unt sau 2 linguri ulei
* 3 linguri ketchup
* sare, piper, condimente (pentru legume merg bine praful de nucşoară, măghiranul, cimbrul, la carne e bun, printre altele, ghimbir sau coriandru)

Carnea şi ceapa tocată mărunt se călesc în unt şi se adaugă ketchup, sare, piper condimente.
În oală se aşează pe straturi mai întâi varza, apoi, la mijloc, carnea, apoi cartofii. Cele două roşii se mixează până devin o pastă (se pot înlocui cu pastă din comerţ) şi se toarnă deasupra. Se adaugă apa şi se pune la fiert. Având în vedere ca oala este una specială, acest preparat (ca şi multe altele) nu mai are nevoie de supraadaos de apă. Se fierbe (cu această oală) 15-20 minute. Garantez că a ieşit ceva super gustos.