08 mai 2007

Mâncărică de varză acră şi pere (mere)

Am dat de această reţetă în Tip der Woche (revista pe care o scoate Kaufland gratis în fiecare săptămână şi pe care o pescuiesc special pentru reţete).

Ingredientele
(pentru aproximativ 6 porţii) sunt:

500g varză acră tocată fideluţă,
8 cartofi de mărime potrivită,
2 cepe,
2-3 linguri ulei
100g costiţă afumată
300g carne de porc
500ml vin alb
3 pere (eu am folosit mere şi a ieşit foarte gustoasă mâncărica)
sare, piper
o cană de supă (de carne sau de legume)

Cartofii se curăţă şi se taie cubuleţe. Ceapa se toacă, costiţa se taie cubuleţe, carnea de asemenea se taie cubuleţe. Toate acestea se călesc într-o oală în uleiul încins, se adaugă varza, se condimentează şi se toarnă vinul. Se lasă la fiert (la foc mediu) cu capac timp de 30 de minute. Merele (sau perele) se curăţă de coajă şi se taie în optimi. Se adaugă în mâncărică, se toarnă şi căniţa de supă şi se mai fierbe 15 minute. Gata!

PS - Si tot de la mine (că nu m-am putut abţine) am trântit şi o lingură de zahăr în fiertură. :)