08 mai 2007

Paste cu praz şi ton

Stimate bubuline, stimaţi bubulini şi dragi olteni. Am dat de o reţetă surioară sau, hai, verişoară şi am pregătit-o, aşa că v-o împărtaşesc şi vouă.

Pentru aproximativ 2 porţii uriaşe sau 4 porţii mai potrivite ar fi nevoie de:

* 250g paste spirale (eu am folosit tubuşoare, sunt bune şi alea)
* 300g de praz (eu am avut aprox 200 g, dar am mai completat cu o ceapă)
* o ceapă (asta intra oricum în reţetă, deci în total 2 cepe)
* usturoi (după gust, câţiva căţei)
* 1 lingură de ulei din seminţe porumb (ete, eu n-am avut de porumb, dar am pus de măsline şi o lingură mi s-a părut cam puţin, aşa că am mai adăugat una)
* o conservă de ton (în apă)
* 125 ml (1/8) supă de legume (adică o juma de linguriţă de pulbere knorr/maggi la o jumătate de cană de apă)
* 50g smântână
* 150 ml lapte dulce (cam 3 sferturi de cană)

Pastele se fierb al dente (adică nu prea moi, să nu se terciuiască) în apă cu nişte sare şi se scurg.
Între timp, prazul se înjumătăţeşte pe lung şi se taie rondele. Ceapa şi usturoiul se toacă în cubuleţe fine.
Toate acestea se pregătesc în uleiul încins până când se înmoaie.
Peste ele se toarnă apoi supa, smântâna şi laptele şi se lasă la fiert (foc potrivit) câteva minute. Cantitatea de zeamă nu ar trebui să sperie, ea va fi înghiţită de paste.
După cele câteva minute se sărează (cam o linguriţă de sare), piperează (reţeta zice piper alb, dar merge şi negru, eu nu fac diferenţa) şi se adaugă tonul scurs bine de apă şi fărâmiţat.
Se mai lasă împreună un clocot până se încălzeşte tonul şi se toarnă peste pastele aşezate în prealabil într-un bol suficient de adânc. Gata! Gutten Appetit!