08 mai 2007

Sarmale remix

Pentru primele mele sarmale eu am cumpărat o varză ţuguiată cam de 700 g fiindcă pe asta am considerat-o suficientă pt câteva porţii şi două persoane. Dar de la început spun că nu prea e bună de învelit, are foaia prea groasă.
Am avut 500 g carne tocată de porc. Suc de roşii pasate. O ceaşcă de orez (ales şi spălat dacă e cazul), 1 cartof potrivit, 2 cepe potrivite, sare, piper, cimbru, verdeaţă tocată. Se dau cepele, cartoful, carnea (dacă e cazul) prin maşina de tocat, se amestecă şi se învelesc sarmalele. Varza, fiind dulce, am scobit-o la cotor şi opărit-o în apă cu un pic de sare preţ de câteva minute până au început să se desprindă foile. În cratiţă am pus primul strat de varză tocată, apoi un strat de sarmale.
La al doilea strat de sarmale m-am pomenit că am prea puţine foi şi prea multă umplutură. M-a salvat un borcan cu varză roşie tocată din care am folosit cu aproximaţie 100g. Am pus ultimele sărmăluţe în cerc pe lângă peretele oalei, iar în mijloc am pus restul de carne tocată peste care am aşezat cu generozitate un strat de varza roşie. Chiar dacă este dulceagă şi conţine şi mere rase. Am stropit totul cu sucul de roşii, i-am dat şi apă, şi ca să se acrească oarecum, unii folosesc borş în loc de apă, dar eu nu am folosit borş, ci helas, adică zeamă din lămâia aia de plastic. Recomand bubulinelor cu posibilităţi financiare să îşi ia o oala Zepter (na, ca le fac reclamă gratis). Sărmăluţele fierb în ea dietetic, la foc foarte mic şi într-o oră sunt gata. Nici nu necesită surplus la apa care a fost adăugată la început. Au ieşit delicioase!!!