08 mai 2007

Tiramisu (varianta mea)

Oricât de bună ar fi această prăjitură, ea este şi mai bună dacă este preparata în casă. Este simplu de făcut, mai mult durează cât se lasă la frigider pentru a-şi crea gustul acela nemaipomenit. Din toate retetele pe care le-am găsit pe net am sintetizat şi am încropit varianta mea care te face să te lingi pe degete până la ultima firimitură. Sună cam aşa:

Ingrediente:
5 ouă nu prea mari, 500g mascarpone, 5-7 linguri de zăhar, 2-3 căni de cafea tare de filtru, un păhăruţ de lichior amaretto (sau rom), un pachet şi jumătate de pişcoturi (Savoyardi Balocco), pudră de cacao sau ciocolată rasă pentru ornat.

Freci cu o lingură de lemn gălbenuşurile cu zahărul până ce compoziţia se deschide la culoare (nu durează aşa mult) şi adaugi mascarpone până se omogenizează, poţi să pui rom sau zahăr vanilat, cum iţi place. După aia încorporezi albuşurile bătute spumă (eu în loc de albuşuri am pus vreo 2 căni de frişcă obţinută din smântână şi nu din prafuri), uşurel, prin învăluire tot cu lingura de lemn, astfel crema nu va fi moale şi va avea consistenţă.

Separat se amestecă lichiorul cu cafeaua. Se înmoaie repede pişcoturile în cafea, unul câte unul. Se ţine o secundă pişcotul în cafea, altfel se înmoaie prea tare. Se foloseşte o tavă de 4-5 cm înălţime, în care să încapă aproximativ jumătate din cantitatea de pişcoturi aşezate unul lângă altul (tava de friptura e perfecta). Se pudrează tava cu cacao şi se aşează un strat de pişcoturi în tavă. Se întinde jumîtate din crema preparată, după care se aşează iar un strat de pişcoturi în poziţie inversă (în x) şi deasupra se întinde restul de cremă. Se presară cacao cu ajutorul unei strecuratoare de ceai sau ciocolată rasă (important să fie ţinută la congelator în prealabil fiindcă se rade mai uşor).
Se bate uşor tava de masă ca să se aşeze şi apoi se dă la frigider bine acoperită minim 6 ore (eventual peste noapte). Gata! Miam!