08 mai 2007

Tort de clătite cu carne tocată şi spanac

Aceasta e o variantă cam pe aceeaşi temă a clătitelor cu spanac, dar mult mai gustoasă şi mai fantezistă. Sună cam aşa (aproximativ 4 porţii):
Ingredientele calculate pentru 12 clătite (din care eu am folosit doar 8 şi restul le-am păstrat ca desert) sunt:
* 250g făină
* un praf de sare
* 500ml apă (sau lapte)
* 3 ouă
* 4-5 linguri de ulei
Umplutura. Ideal ar fi să existe un vas termorezistent rotund. Eu am avut unul dreptunghiular aşa că le-am înghesuit acolo. În orice caz trebuie să fie suficient de adânc.
Sunt necesare pentru aceasta:
* o ceapă tocată
* 200g carne tocată (porc sau vită)
* 200g spanac mărunţit
* 2-3 roşii (mai cărnoase) tăiate cubuleţe
* 100-125g mozarella tăiată cubuleţe sau dată pe răzătoare
* 50g caşcaval ras (eu am avut nişte parmezan pulbere, dar ăla nu se topeşte în cuptor, aşa că l-am combinat cu mozarella)
Se căleşte ceapa, se adaugă carnea tocată şi se prăjeşte. Se adaugă şi spanacul şi se opăreşte acolo. Se condimentează cu sare şi piper. Eu am "scăpat" şi niscaiva coriandru (am folosit carne de porc).
Se aşează clătitele alternativ în vasul termorezistent şi între ele umplutura peste care se presară cubuleţe de roşii şi mozzarela. Caşcavalul ras se presară la sfârşit şi se dă cu totul 15-20 minute la cuptorul preîncălzit (175° C, adică foc nu prea iute).